SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 issue2Coronavirus, diagnosis and epidemiological strategies against COVID-19 in MexicoDetermining the efficiency of a mini photovoltaic solar panel: A laboratory experience in renewable energy author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación química

Print version ISSN 0187-893X

Abstract

CATALA, Rosa María; PALACIOS-ARREOLA, Isabel  and  MARTINEZ, Ana. ¿Cómo entender información especializada del COVID-19?. Educ. quím [online]. 2020, vol.31, n.2, pp.20-21.  Epub Jan 25, 2021. ISSN 0187-893X.  https://doi.org/10.22201/fq.l8708404e.2020.2.75523.

Esta hoja didáctica acompaña al artículo titulado El origen de COVID-19: lo que se sabe, lo que se supone y (muy poquito) sobre las teorías de complot. La idea es conducir a los estudiantes en la lectura, haciendo uso de palabras y conceptos que pueden reconocer o que podemos hacer que recuerden. Los alumnos y las alumnas harán modelos sencillos que les permitirán entender parte de la información.

Keywords : virus; ARN; ADN; mecanismo de acción viral.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )