SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 issue6Teacher training in higher education: the experience of Portugal's Instituto Politécnico de LeiriaEducational research in Mexico: between a semi-profession and a non-consolidated practice author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista iberoamericana de educación superior

On-line version ISSN 2007-2872

Abstract

MOLLIS, Marcela; LANZA, Hilda  and  DONO-RUBIO, Sofia. La formación en Ciencias de la Educación durante la última dictadura militar: Una comparación entre el Instituto Joaquín V. González y la Universidad de Buenos Aires. Rev. iberoam. educ. super [online]. 2012, vol.3, n.6, pp.78-98. ISSN 2007-2872.

El artículo compara los procesos formativos en dos instituciones emblemáticas pertenecientes al nivel superior, una terciaria y la otra universitaria (el Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González", de la Ciudad de Buenos Aires y la Universidad de Buenos Aires). Con el propósito de profundizar la relación entre política y pedagogía, se aborda el periodo de la última dictadura militar en Argentina: 1976-1983, durante la cual se generaron dispositivos de censura con disímiles efectos en ambas instituciones.

Keywords : Argentina; historia comparada; educación superior; dictadura militar.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License