SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.5 issue1The role of relative prices in a generalized new keynesian Phillips curveDeterminantes del crecimiento del producto y del desempleo en México, 1985.1-2008.4 author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


EconoQuantum

On-line version ISSN 2007-9869Print version ISSN 1870-6622

Abstract

RODRIGUEZ-OREGGIA, Eduardo; MORENO MORENO, Héctor  and  MULATO MARTINEZ, David. Has product market competition reshaped returns to schooling in Mexico?. EconoQuantum [online]. 2008, vol.5, n.1, pp.61-77. ISSN 2007-9869.

Este artículo analiza el impacto de la competencia de mercado sobre los retornos a la escolaridad en México, un país que se encuentra rezagado en indicadores de competencia y con un mercado laboral complejo. Utilizando microdatos de las encuestas de empleo, primero separamos el premio por nivel educativo en diferentes industrias, después las pegamos en un panel para relacionarlos con datos de competencia de mercado a nivel industria. Los resultados muestran que podría existir un efecto positivo de una mayor competencia sobre el premio salarial de trabajadores más calificados, mientras que no hay evidencia para los niveles bajos.

Keywords : product market competition; industry wage differentials; returns to schooling; Mexico.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License