SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.5 issue2Global PoliticsGroup Litigation Reaches Mexico: Revisiting Mexico's System of Collective Actions as a Vehicle to Ensure Efficient Implementation of Environmental Justice author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Mexican law review

On-line version ISSN 2448-5306Print version ISSN 1870-0578

Abstract

SILVA MENDEZ, Jorge Luis. How Mexican Principals Deal with Teacher Underperformance: A Study of How Public Middle School Principals in Mexico City Manage Underperforming Teachers. Mex. law rev [online]. 2013, vol.5, n.2, pp.373-398. ISSN 2448-5306.

Con base en 38 entrevistas realizadas con directores de secundarias públicas localizadas en el Distrito Federal, este estudio analiza los criterios y métodos empleados por estos funcionarios para identificar a los docentes de bajo rendimiento, y cómo éstos usan sus facultades discrecionales para lidiar con estos casos. Se proponen varias medidas que pueden ser implementadas por las autoridades educativas para mejorar el tratamiento de estos asuntos. Entre las medidas propuestas destaca el mejorar la preparación del director para ejercer el cargo y los mecanismos usados para evaluar el desempeño del docente en el salón de clases.

Keywords : Bajo rendimiento; secundarias; México; directores; administración educativa; educación pública; administración escolar.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License