SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue3Matemática educativa, identity and Latin America: work and use of disciplinary knowledgeA model for education of teachers for multicultural contexts of Costa Rica with applying the ethnomathematics author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

On-line version ISSN 2007-6819Print version ISSN 1665-2436

Abstract

LONJEDO VICENT, M. Ángeles; HUERTA PALAU, M. Pedro  and  CARLES FARINA, Marta. Conditional probability problems in textbooks an example from Spain. Relime [online]. 2012, vol.15, n.3, pp.319-337. ISSN 2007-6819.

En este artículo, que forma parte de los resultados de un estudio más amplio, presentamos un método para identificar, clasificar y analizar los problemas ternarios de probabilidad condicional en los libros de texto de matemáticas. Este método se basa tanto en la estructura de los problemas como en un enfoque realista de la enseñanza de las matemáticas basado en la resolución de problemas en contexto. Presentamos algunos resultados de este análisis realizado con libros de texto de matemáticas españoles.

Keywords : Probabilidad condicional; Resolución de problemas; Análisis de libros de texto.

        · abstract in English | Portuguese | French     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License