SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número1El uso de las gráficas en el discurso matemático escolar: Un estudio socioepistemológico en el nivel básico a través de los libros de textoLectura e interpretación de gráficas socialmente compartidas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

D'AMORE, Bruno  y  FANDINO PINILLA, Martha Isabel. Relaciones entre área y perímetro: convicciones de maestros y de estudiantes1. Relime [online]. 2007, vol.10, n.1, pp.39-68. ISSN 2007-6819.

In this research we examine the convictions of teachers and students regarding the existing relations between perimeter and area of a flat figure. The research is inserted in a classical position, explored for more than 60 years, but that today includes new factors. Particularly, the change of the convictions is studied, the language utilized to express that change, the degree of incident that have the given examples, and, particularly, we discuss the idea that the supposed relations between perimeter and area constitute an example of the not criticism attitude of the student that tends to confirm increases or decreases among entities put in relation.

Palabras llave : Theoretical bases; mathematics education; epistemology; cognition; theories articulation.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons