SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 issue35The automotive industry and the support to productive chains in Sonora: the Ford case in HermosilloMicro-financing for progressive housing in Mexico: evaluation of the social effects of Patrimonio Hoy in Zinacantepec, State of Mexico author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Economía, sociedad y territorio

On-line version ISSN 2448-6183Print version ISSN 1405-8421

Abstract

MAXIMILIANO-MARTINEZ, Guadalupe; RIVERA-HERREJON, María Gladys; FRANCO-MALVAIZ, Ana Laura  and  SORIA-RUIZ, Jesús. La comercialización de maíz después de Conasupo en dos comunidades del norte del Estado de México. Econ. soc. territ [online]. 2011, vol.11, n.35, pp.197-224. ISSN 2448-6183.

El estudio se enfoca en los pequeños productores y compradores de maíz del Estado de México. Se analiza el cambio que se dio una vez que desaparece la Conasupo, lo cual tuvo como principal efecto la reestructuración del mercado maicero, se hizo patente que no existía el conocimiento del mercado, y que este proceso es el principal problema al cual se enfrenta el productor una vez que terminan las cosechas y ha orillado a los productores a buscar otras opciones, como la especialización de la producción para mejorar los rendimientos y la calidad del maíz.

Keywords : Conasupo; maíz.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License