SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue42Construction of Equal Treatment or Dilemma of DemocracyLegal Interdiction, Models of Disability Regulation and "Interpretation in Conformity": A Victim Case author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Isonomía

Print version ISSN 1405-0218

Abstract

GONZALEZ OROPEZA, Manuel  and  DEL ROSARIO RODRIGUEZ, Marcos. El caso Mendez V. Westminster y su contribución a la consolidación del derecho a la igualdad a través de su influencia en el caso Brown V. Board of education. Isonomía [online]. 2015, n.42, pp.149-167. ISSN 1405-0218.

El caso Mendez v. Westminster es de suma trascendencia en el desarrollo del derecho a la igualdad y la supresión de la segregación racial. El caso propició la modificación de las leyes del Estado de California, aumentando el acceso igualitario de los niños a la educación. Pero sin duda su mayor influencia fue sobre la sentencia del caso Brown v. Board of Education, cuyas directrices se cimentaron en las consideraciones y alcances del caso Mendez.

Keywords : igualdad; segregación; discriminación; Brown v. Board of Education.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License