SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18Immersive and brand journalism in educational and cultural information. The case of RTVE LabYouth sound consumption practices, between big platforms and the radio ecosystem: the case of Colombia-Spain author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Comunicación y sociedad

Print version ISSN 0188-252X

Abstract

HIGUERAS-RUIZ, María-José  and  ALBERICH-PASCUAL, Jordi. Estrategias de interacción y comunicación de showrunners de series de ficción televisiva de Netflix en Twitter. Comun. soc [online]. 2021, vol.18, e7772.  Epub Oct 04, 2021. ISSN 0188-252X.  https://doi.org/10.32870/cys.v2021.7772.

Este artículo estudia cómo los showrunners se comunican con su audiencia en la red social Twitter. Tras una revisión literaria sobre el panorama televisivo derivado de la implantación de servicios de streaming y redes sociales, se analizan cuantitativa y cualitativamente las técnicas, el contenido y los elementos audiovisuales y textuales que utilizan en Twitter los showrunners de series originales de Netflix. A pesar de la heterogeneidad de su gestión, los resultados reflejan un uso reiterado del hashtag de la serie de televisión, de los tuits informativos/promocionales y de los enlaces externos.

Keywords : Series de televisión; showrunner; audiencia; Netflix; Twitter.

        · abstract in English     · text in English | Spanish     · English ( pdf ) | Spanish ( pdf )