SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue33Viaje al Centro de la Radio. Design of a transmedia literacy experience to promote radio culture between young peopleFrom canon to school fandom: #Orson80 as transmedia educational storytelling author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Comunicación y sociedad

Print version ISSN 0188-252X

Abstract

ALONSO, Exequiel  and  MURGIA, Viviana Alejandra. Enseñar y aprender con narrativa transmedia. Análisis de experiencia en una escuela secundaria de Argentina. Comun. soc [online]. 2018, n.33, pp.203-222. ISSN 0188-252X.  https://doi.org/10.32870/cys.v0i33.7039.

El artículo presenta la experiencia de una narrativa transmedia en una escuela secundaria de Argentina con el objetivo de reflexionar sobre las implicaciones en el proceso educativo. La metodología de análisis es cualitativa, basada en observación participante y revisión bibliográfica. Los resultados vinculan las narrativas transmedia con las competencias de los estudiantes, el rol del docente y el diálogo con la comunidad.

Keywords : Educación; narrativas transmedia; filosofía; alfabetización digital.

        · abstract in English     · text in English | Spanish     · English ( pdf ) | Spanish ( pdf )