SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue20The daily press in Mexico in 2010Ugliness, otherness and representation of the Latino population in the United States in Ugly Betty's television discourse author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Comunicación y sociedad

Print version ISSN 0188-252X

Abstract

SANTANDER, Pedro. Influir sobre los medios: la tensa relación entre asesores comunicacionales de la élite y periodistas políticos. Comun. soc [online]. 2013, n.20, pp.95-112. ISSN 0188-252X.

Exploramos la interacción entre periodistas políticos y asesores comunicacionales de la élite chilena. Encuestamos a periodistas con acreditación permanente en la sede presidencial y el Congreso. Los periodistas realizan una valoración ambivalente de los estrategas comunicacionales, y hay escasa reflexión crítica acerca de las consecuencias que la relación tiene sobre la autonomía periodística.

Keywords : Asesores comunicacionales; rutinas periodísticas; élite; subsidios informativos.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License