SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 issue3Design of spreadsheets as tools for learning acid-base equilibrium: use of the scroll barCarbon Chemistry Approach in a Massive Introductory General Chemistry Course author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación química

Print version ISSN 0187-893X

Abstract

MARTINEZ, Ana; VALDES, Jesús; TALANQUER, Vicente  and  CHAMIZO, José Antonio. Estructura de la materia: de saberes y pensares. Educ. quím [online]. 2012, vol.23, n.3, pp.361-369. ISSN 0187-893X.

En este artículo se describe una forma distinta de enseñar, a nivel universitario, algunos temas relacionados con la estructura atómica y molecular de la materia. El enfoque tradicional se base en describir lo qué sabemos de las propiedades y características de los átomos y las moléculas. En este artículo proponemos una mayor aproximación al estudio de la estructura de la materia basado en el cómo utilizar modelos sub-microscópicos de la materia para resolver problemas relevantes. Se presenta, además un ejemplo concreto de esta aproximación curricular.

Keywords : atomic structure; molecular structure; models; modeling; reasoning; structure of matter; teaching.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License