SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 issue3Some key considerations, usually omitted, for a full understanding of the concept of Amount of substanceWindows Movie Maker Software in the Teaching of Chemistry author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación química

Print version ISSN 0187-893X

Abstract

TORRES, Noemí; LANDAU, Leonor; BAUMGARTNER, Erwin  and  MONTESERIN, Haydee. Fuerzas intermoleculares y su relación con propiedades físicas: búsqueda de obstáculos que dificultan su aprendizaje significativo. Educ. quím [online]. 2010, vol.21, n.3, pp.212-218. ISSN 0187-893X.

Se ha llevado a cabo un estudio combinado entre estudiantes universitarios y de bachillerato con el objetivo de investigar las dificultades detectadas en estudiantes del primer curso universitario de química sobre las fuerzas intermoleculares y su relación con las propiedades físicas. En este trabajo se presenta la prueba diseñada para tal propósito y su análisis llevado a cabo mediante una estrategia multiestratégica.

Keywords : intermolecular forces; physical properties; thinking patterns; obstacles; significant learning.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License