SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número71Patentes mexicanas del Distrito Federal: caracterización por delegación y área tecnológica (2009-2012)Evaluación del plan de estudios para la formación de bibliotecarios en Ciencias de la Salud, una nueva propuesta índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación bibliotecológica

versión On-line ISSN 2448-8321versión impresa ISSN 0187-358X

Resumen

FRIAS GUZMAN, Maylín; HARO AGUILA, Yinet  y  ARTILES OLIVERA, Iliana. Librarians’ Cognitive Skills from the Perspective of International Projects and Library Associations. Investig. bibl [online]. 2017, vol.31, n.71, pp.201-218. ISSN 2448-8321.  https://doi.org/10.22201/iibi.0187358xp.2017.71.57816.

The Information Society imposes challenges to information professionals who influence the design of syllabi and associated curricular documents. This article presents some conceptual-theoretical reflections on cognitive skills. International guidelines of the Special Library Association (SLA), the DECIDoc project, the National Agency for Quality and Accreditation Assessment (ANECA) and the European Council of Information Associations (ECIA) are also analyzed. The documentary research presented entails a qualitative content analysis showing that the most representative cognitive skills in the formation of information professionals are analysis, synthesis, application, and evaluation.

Palabras llave : Cognitive Skills; Information Sciences; Information Professional Training.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )