SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número31Conocimiento pedagógico del concepto de “reacción química” en profesores universitarios mexicanosModelación molecular: estrategia didáctica sobre la constitución de los gases, la función de los catalizadores y el lenguaje de la química índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

TRIGUEROS GAISMAN, María. Ideas acerca del movimiento del péndulo: un estudio desde una perspectiva de modelación. RMIE [online]. 2006, vol.11, n.31, pp.1207-1240. ISSN 1405-6666.

A modeling perspective offers elements for designing a methodology to promote students’ reflection on the important concepts of physics and their relation to mathematics. This study reports on an experience within a specific context of modeling. A study is made of oscillatory movement, and in particular, of pendulum movement. The results reveal students’ conceptions of this type of movement, the forces, the decomposition of vectors in components, and variation. Some examples of the conceptual evolution of the project’s participants are also provided.

Palabras llave : science teaching; physics; mathematics; higher education; thought process; modeling; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )