SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 issue2Dilemmas in Designing Rubrics for the Assessment of Student Teachers in Teacher Education: Stories of a Design and Evaluation Process in the Context of Biology Teaching author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación química

Print version ISSN 0187-893X

Abstract

CHAMIZO, José Antonio. Sobre la evaluación docente. Educ. quím [online]. 2012, vol.23, n.2, pp.176-178. ISSN 0187-893X.

Las universidades requieren una reflexión profunda sobre sus metas primordiales para construir una cultura de la evaluación de la actividad de enseñanza, la cual es diferente de la de investigación. La idea principal es que el proceso de evaluación sumativa, burocrático, superficial y cerrado, sea transformado en uno que involucre a los profesores y sea y abierto.

Keywords : evaluación de la docencia; estándares; investigación.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License