SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 issue45Collection assessment in a Public Library. Compared analysis with foreign and Colombian librariesIndex analysis of Mexican Journals of Scientific and Technological Research of the National Council of Science and Technology, CONACyT author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Investigación bibliotecológica

On-line version ISSN 2448-8321Print version ISSN 0187-358X

Abstract

VALLEJO SIERRA, Ruth Helena  and  TELLEZ, Luís Roberto. El mercadeo de servicios en las bibliotecas públicas: ¿una herramienta que se usa?. Investig. bibl [online]. 2008, vol.22, n.45, pp.153-169. ISSN 2448-8321.

Se presentan los resultados de la investigación realizada en las bibliotecas públicas de Colombia sobre el uso y la aplicación del mercadeo como filosofía de gestión. El desarrollo metodológico se abordó desde una investigación descriptiva que partió de tipificar las bibliotecas, lo cual permitió diagnosticarlas y darles un perfil para luego analizar cada uno de los elementos de la mercadotecnia de acuerdo con los resultados obtenidos. Se analizaron el sistema de información de mercadeo, los productos y servicios, los estudios de usuarios, la comunicación y el uso de la planeación estratégica de márquetin.

Keywords : Bibliotecas Públicas; Mercadeo de servicios de información; Planeación Estratégica de Mercadeo.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License