SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número79La ausencia de la formación gramatical en la enseñanza del español en México y sus efectosLa semántica cognoscitiva como herramienta en el proceso de comprensión lectora índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Iztapalapa. Revista de ciencias sociales y humanidades

versión On-line ISSN 2007-9176versión impresa ISSN 0185-4259

Resumen

GALAN VELEZ, Rosa Margarita. Listening comprehension: Assessment and learning. Iztapalapa. Rev. cienc. soc. humanid. [online]. 2015, vol.36, n.79, pp.31-46. ISSN 2007-9176.  https://doi.org/10.28928/revistaiztapalapa/792015/atc2/galanvelezrm.

Listening comprehension is fundamental in the processes of socialization, as well as in the academic and professional development; nevertheless, in Mexico, teachers do not explicitly teach it in the classroom, and its evaluation is just beginning: the Test for Linguistic Skills in Spanish (EXHALING, for its abbreviation in Spanish) offered its first performance indicators. In the paper, based on the results of EXHALING, it will be exposed how listening could play a protagonist roll in college achievement, as well as in Spanish learning strengthening.

Palabras llave : oral communication; listening development; literacies; didactic; linguistic competence; academic language.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )