SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.1 issue4Null hypothesis significance testing and its alternatives: A revision of some criticisms and their relevance for the medical sciences author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Investigación en educación médica

On-line version ISSN 2007-5057

Abstract

MENDOZA-ESPINOSA, Haydee; MENDEZ-LOPEZ, Jafet Felipe  and  TORRUCO-GARCIA, Uri. Aprendizaje basado en problemas (ABP) en educación médica: sugerencias para ser un tutor efectivo. Investigación educ. médica [online]. 2012, vol.1, n.4, pp.235-237. ISSN 2007-5057.

Este documento describe de forma breve el método de aplicación del Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) de siete pasos de la Universidad de Maastricht. Al considerar el papel del tutor como una parte sustancial para la aplicación exitosa de este método, este escrito propone algunas sugerencias que permitan mejorar el desempeño del tutor.

Keywords : Aprendizaje basado en problemas; tutoriales.

        · abstract in English     · text in Spanish

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License