SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número9Participación dialógica en la universidad: condición para el desarrollo del pensamiento crítico y el compromiso socialEvaluación institucional y mejoramiento de la calidad educativa en tres universidades privadas argentinas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de educación superior

versión On-line ISSN 2007-2872

Resumen

TARAZON-RUIZ, Flor-Alejandra  y  GUTIERREZ-ROHAN, Daniel-Carlos. What do professors of the Sonora University read? A study on reading as a cultural practice. Rev. iberoam. educ. super [online]. 2013, vol.4, n.9, pp.63-75. ISSN 2007-2872.

This article derives from the results of the research performed to describe the cultural dispositions of professors based on the classification concepts of Pierre Bourdieu's sociological theory. Thus, it addresses specifically the reflection on what professors read, as a determining factor for the acquisition of cultural capital. Full time professors of the Sonora University were interviewed with a qualitative focus. Said professors are considered as the main subjects in the restructuring of cultural dispositions of university agents, in order to know their leaning / likings towards reading as one of the essential aspects that shape the habitus of individuals in the educational field.

Palabras llave : reading; professors; cultural capital.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons