SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 número6La formación en Ciencias de la Educación durante la última dictadura militar: Una comparación entre el Instituto Joaquín V. González y la Universidad de Buenos AiresPerfil y prácticas educativas del docente orientado a la innovación en las escuelas de negocios en México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de educación superior

versión On-line ISSN 2007-2872

Resumen

OSORIO-MADRID, Raúl. Educational research in Mexico: between a semi-profession and a non-consolidated practice. Rev. iberoam. educ. super [online]. 2012, vol.3, n.6, pp.100-116. ISSN 2007-2872.

With data from a survey applied to teachers in higher education institutions in Mexico, we show that the group has not managed to gather the features indicated as necessary by literature for conforming a profession, which justifies labeling the academic occupation a "semi-profession". One of these unfulfilled features is the insufficient authorization to do research, which has prevented academics from overcoming lags that currently appear in educational research in Mexico and makes it remain a non-consolidated practice.

Palabras llave : educational research; education professionals; Mexico.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons