SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 número6Formación de docentes en la educación superior: la experiencia del Instituto Politécnico de Leiria, PortugalLa investigación educativa en México: entre una semiprofesión y una práctica no consolidada índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de educación superior

versión On-line ISSN 2007-2872

Resumen

MOLLIS, Marcela; LANZA, Hilda  y  DONO-RUBIO, Sofia. Training in Education Science during the last military dictatorship: A comparison between the Instituto Joaquín V. González and the Universidad de Buenos Aires. Rev. iberoam. educ. super [online]. 2012, vol.3, n.6, pp.78-98. ISSN 2007-2872.

The article compares training processes in two emblematic higher-level institutions, one a tertiary institution and the other a university (the Instituto Superior del Profesorado "Joaquín V. González" in the city of Buenos Aires and the Universidad de Buenos Aires). With the aim of delving into the relationship between politics and pedagogy, the period of the last military dictatorship in Argentina is approached (1976-1983), during which censorship mechanisms were generated in both institutions with different effects.

Palabras llave : Argentina; comparative history; higher education; military dictatorships.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons