SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 issue11Organizational culture and performance evaluation of academic staff: Case study in a mexican higher education public institution author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Nova scientia

On-line version ISSN 2007-0705

Abstract

ENCINAS-FERRER, Carlos. Oligopsonio-Oligopolio: La Perfecta Competencia Imperfecta. Nova scientia [online]. 2014, vol.6, n.11, pp.346-362. ISSN 2007-0705.

El oligopolio y el oligopsonio han sido estudiados extensamente. Sin embargo, la figura dual del intermediario oligopsonista-oligopolista no lo ha sido. Esta doble personalidad tiene un impacto negativo sobre el mercado: por una parte, reduce la demanda a los productores y el precio de sus productos y, por la otra, al actuar como vendedor, reduce la oferta y de esta manera eleva los precios a los consumidores finales. Al actuar como comprador-vendedor sus beneficios se incrementan comprando barato y vendiendo caro, lo que afecta a la demanda efectiva de los consumidores y a la oferta efectiva del productor.

Keywords : Oligopsonio; oligopolio; competencia imperfecta.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License