SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número33La razón narrativa frente a la política pública: una lección desde las subjetividades índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Sinéctica

versión On-line ISSN 2007-7033versión impresa ISSN 1665-109X

Resumen

VARGAS TAMES, Carlos A.. Acerca de las posibilidades de incidencia de la investigación educativa en las políticas públicas: el caso de la educación básica con personas jóvenes y adultas en México. Sinéctica [online]. 2009, n.33, pp.01-18. ISSN 2007-7033.

This article focuses on the analyses of various areas of educational research and its intersection with public policies regarding young people and adult (EPJA) education in the country. The potential impact of research in decision making and the development of educational policies in this field are examined. With the intention of pointing out some limitations an outline of the impact of research depending on the context and public policies is presented. Finally, several recommendations for improved impacts are discussed.

Palabras llave : Education with young people and adults; Public policies; Educational research; Advocacy and participation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons