SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Análisis de la calidad en el servicio y satisfacción de los estudiantes de Ciencias Económicas de la Universidad de Cartagena mediante un modelo de ecuaciones estructuralesIdentificación de incidentes críticos en maestros en ejercicio: propuestas para la formación permanente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

HERNANDEZ VACA, Salvador  y  JACOBO GARCIA, Héctor Manuel. Description of some Master's Theses in Mathematics Education. REDIE [online]. 2011, vol.13, n.1, pp.123-134. ISSN 1607-4041.

In this paper we present some operational indicators to assess the theses presented by graduates of the MA in Mathematics Education. The paper presents data from the theses by orientation, by thematic field, and by theoretical framework and methodological tools; and lists the authors most often cited. Using this information, we infer graduates vision concerning mathematics education; their role as teachers; and the knowledge that various courses have left with them for their professional development. The question this research seeks to answer is: what theoretical framework and methodological tools did students working on their Masters Degree in Mathematics Education use to carry out their proposals for pedagogical intervention in their theses?

Palabras llave : Mathematics; mathematics instruction; pedagogical models; mathematics activities.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons