SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número2Un proceso migratorio (pre-migración, migración y post-migración) estudiantil: jóvenes marroquíes en la Universidad de GranadaRasgos de la identidad del profesor de enseñanza media en su trayectoria de formación y desempeño profesionales: ¿Cómo, cuándo y con quiénes adquiere su condición de profesor? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

SERRANO, José Manuel; MORENO OLIVOS, Tiburcio; PONS PARRA, Rosa María  y  LARA VILLANUEVA, Rosamary Selene. Assessment of Teacher Training Programs in Cooperative Learning Methods, Based on Analysis of Structural Equations. REDIE [online]. 2008, vol.10, n.2, pp.1-30. ISSN 1607-4041.

The present study is focused on the design of the assessment of programs for teacher training. The authors emphasize the relevance of the assessment of this kind of programs and its development by models of structural equations. There are specifically postulated four exogenous variables, which coincide with four segments of a program, and an endogenous variable, which refers to the results, expressed these in terms of adequacy, productivity, efficacy, efficiency, and effectiveness. Both the structural and the measurement aspects are totally developed in the corresponding causal model.

Palabras llave : Cooperative learning; causal models; structural equations models; teacher education; curriculum evaluation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons