SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número77Escuela incluida: recursos y estrategias para la participación ciudadanaUso de estrategias tecnológicas en educación: una comparación entre biología y educación física índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

CHIAPPE, Andrés  y  ROMERO, Roque Cediel. Conditions for the Implementation of M-learning in Secondary Education: A Colombian Case Study. RMIE [online]. 2018, vol.23, n.77, pp.459-481. ISSN 1405-6666.

This article shows the process and results of a mixed or multi-method case study on the implementation of mobile devices in a public institution of secondary education, in Colombia. The objective is to identify the conditions that favored or hindered the use of such tools. The results reveal the importance of synchronizing the conditions of favorability in order to overcome the institutional, curriculum, and cultural barriers to the use of mobile devices by students and teachers.

Palabras llave : educational technology; qualitative research; educational setting; teaching strategies; information and communication technology.

        · resumen en Español     · texto en Español