SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número41Influencia de las creencias religiosas en los docentes de ciencia sobre la teoría de la evolución biológica y su didácticaLa evaluación del aprendizaje en la universidad: tensiones, contradicciones y desafíos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

CAMARENA GOMEZ, Beatriz Olivia; GONZALEZ LOMELI, Daniel  y  VELARDE HERNANDEZ, Delisahé. El programa de orientación educativa en bachillerato como mediador en la elección de carrera. RMIE [online]. 2009, vol.14, n.41, pp.539-562. ISSN 1405-6666.

This article presents the results of curriculum reform at the Colegio de Bachilleres high school in the state of Sonora, Mexico, and specifically of the Educational Counseling Program that guides counseling work. Study is made of the way action is reflected in curriculum content and the taxonomy of types of knowledge about learning. The results indicate that although the program leans toward students' integral education and presents content linked to factors that have been identified as influential in students' vocational choices, the cognitive processes the program promotes are primarily at the middle level. Therefore, the suggestion is made to include contents that motivate the activation of cognitive processes of greater complexity in the subject of vocational counseling.

Palabras llave : high school education; curriculum reform; educational counseling; curriculum; integral education; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons