SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 issue4Philosophy of chemistry II. About the thinking style of chemical practices3D Creator Laboratory: A proposal to teach, learn and enjoy chemical sciences with threedimensional printing author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación química

Print version ISSN 0187-893X

Abstract

REYES GARCIA, Jael Lucila. “Las leyes de la termodinámica” como herramienta didáctica para la enseñanza conceptual de la termodinámica en un curso de química general. Educ. quím [online]. 2023, vol.34, n.4, pp.36-49.  Epub Jan 22, 2024. ISSN 0187-893X.  https://doi.org/10.22201/fq.18708404e.2023.4.83609.

La enseñanza de la termodinámica desempeña un papel esencial en la comprensión de diversas áreas de la ciencia y tecnología. Este artículo presenta el uso de la película “Las leyes de la termodinámica” como herramienta para mejorar el proceso de enseñanza- aprendizaje de conceptos fundamentales de la termodinámica en un curso de química general de nivel universitario.

Keywords : Termodinámica; química; cine; película.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )