SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.33 número4Química a microescala en la enseñanza experimental usando una microbalanza de cristal de cuarzoCajas de huevos y esferas como herramienta didáctica en explicación del principio de Aufbau índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

ARIZA, Yefrin. The notion of "theoretical model" in chemistry education: representation and role of the periodic system. Educ. quím [online]. 2022, vol.33, n.4, pp.97-110.  Epub 13-Dic-2022. ISSN 0187-893X.  https://doi.org/10.22201/fq.18708404e.2022.4.0.81499.

This paper approaches from a semanticist point of view one of the structuring themes of chemistry: the periodic table. The anchoring to the structuring themes of chemistry through a current approach to the philosophy of science could introduce, in the teaching of chemistry and the training of chemistry teachers, current, renewed and powerful metatheoretical reflections to understand the nature of chemistry (as an activity) and its theories.

Palabras llave : Scientific model; periodic table; periodic system; chemistry teaching; semantic conception.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )