SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número4La cuarta revolución química (1945-1966). De las sustancias a las especies químicasRecordando el Análisis Cualitativo. El 175 aniversario del libro de texto de Fresenius: Parte I índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

SOUZA, Felipe de Moura  y  ARICO, Eliana Maria. Acid-base theory in the twentieth century and a reflexive review the scientific work. Educ. quím [online]. 2017, vol.28, n.4, pp.211-216. ISSN 0187-893X.  https://doi.org/10.1016/j.eq.2017.07.002.

The paper presents a new reading on the construction of acid-base theory in the twentieth century, more specifically the participation of S.A. Arrhenius, J.N. Bronsted, T.M. Lowry and G.N. Lewis. Along the historiographical review confronted naive views of the nature of science in order to achieve a better reflection on the scientist’s role in science. The reading will provide a rethink about the importance of the history of chemistry in the classroom.

Palabras llave : History of chemistry; Acid-base theory; Electron theory; Protonic theory.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )