SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número4Reproducción de un ambiente de innovación en el salón de clase. Una estrategia para promover la creatividad en la educación en Ingeniería QuímicaExperimentos integrados: utilización de sensores en plantas de la galvanotecnia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

NUNEZ, Ivana; MIGUEZ, Marina  y  SEOANE, Gustavo. Wikis in Moodle: The students and teachers gaze. Educ. quím [online]. 2016, vol.27, n.4, pp.257-263. ISSN 0187-893X.  https://doi.org/10.1016/j.eq.2016.08.001.

The use of ICT in education does not imply innovation per se, since these technologies can be used to maintain immutable educational models, and therefore the adequacy and scope of the incorporation must be analyzed. In order to provide elements for the reflection on the possibilities of incorporating tools to support teaching and learning processes, the results from an investigation carried out within the Department of Organic Chemistry of the Faculty of Chemistry, Universidad de la República, are analyzed. This paper discusses the use of wikies as a tool for the Organic Chemistry Laboratory course corresponding to the third year of all careers offered by the Faculty of Chemistry (Universidad de la República) through the students’ reports, the platform registers and the opinions expressed by the course participants.

Palabras llave : Wiki; Collaborative working; Organic chemistry; B-learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )