SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2Polarimetría y estereoquímica: la rotación óptica de la vitamina C como función del pHLa estructuración de la química orgánica a partir de las teorías dual y unitaria: Una mirada Kuhniana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

SANMARTIN, Beatriz; SOLAZ-PORTOLES, Joan J.  y  SANJOSE, Vicent. An approach to pre-university and university students' conceptions about galvanic cells. Educ. quím [online]. 2014, vol.25, n.2, pp.139-147. ISSN 0187-893X.

In this study we investigated alternative conceptions about galvanic cells and interpretations of the process occurring in a voltaic cell. It was conducted with fifty-five 12th grade high school students and forty-three first-year university chemistry students. Comparative analysis of the results obtained by means of a test and an open question reveals that: a) Many high school and university students hold misconceptions about galvanic cells; b) There is no significant difference in misconceptions and interpretations between the two groups of students, and c) Few students can correctly explain how a voltaic cell works. Finally, the implications of these results are discussed.

Palabras llave : misconceptions; galvanic cells; students' interpretations; voltaic cell; comparative analysis.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons