SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 suppl.2Presentación del origen del enlace covalente en los libros de texto turcos de Química General: Una perspectiva de la historia y filosofía de la cienciaDe la construcción del conocimiento científico a su enseñanza: Distintas explicaciones sobre la estructura del benceno índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

DE BERG, Kevin C.. Using the Origin of Chemical Ideas to Enhance an Understanding of the Chemistry of Air: Issues and Challenges for including mathematics in the teaching and learning of chemistry. Educ. quím [online]. 2012, vol.23, suppl.2, pp.265-270. ISSN 0187-893X.

This paper describes some of the mathematical components of a narrative constructed for first-year tertiary chemistry students to celebrate the International Year of Chemistry in 2011. The narrative is entitled, "Making Good Use of the Air Around Us", and deals with the origin of our understanding of the physical and chemical properties of air largely through the work of Robert Boyle and Antoine Lavoisier. The paper argues for the importance of mathematics not only as a skill but as a language for the teaching and learning of chemistry and indicates that our efforts to have mathematicians and chemists work together on curriculum issues need to be re-energized if we are to enhance our understanding of such a progressive discipline as chemistry.

Palabras llave : Boyle; Lavoisier; air; mathematization; proportion; experiment.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons