SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 suppl.2Algunas características clave de los modelos científicos relevantes para la educación químicaUso del origen de las ideas químicas para mejorar la comprensión de la química del aire: Asuntos y desafíos para la inclusión de las matemáticas en la enseñanza y el aprendizaje de la química índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

COşTU, Bayram  y  NIAZ, Mansoor. Presentation of Origin of the Covalent Bond in Turkish General Chemistry Textbooks: A History and Philosophy of Science Perspective. Educ. quím [online]. 2012, vol.23, suppl.2, pp.257-264. ISSN 0187-893X.

The main objectives of this study are 1) to develop a perspective based on history and philosophy of science (HPS) considerations in order to understand the postulation of the covalent (shared pair) bond by Lewis; 2) to formulate criteria based on the HPS perspective that could be useful in the evaluation of general chemistry textbooks; and 3) to evaluate 27 general chemistry textbooks (published in Turkey) utilizing the criteria based on the HPS perspective. Results obtained showed that most of the general chemistry textbooks did not present the origin of the covalent bond based on a HPS perspective. Also, the textbooks mostly follow an inductivist interpretation of the origin of the covalent bond. It is plausible to suggest that textbook presentations based on a HPS perspective can perhaps facilitate students' interest in the subject and hence lead to sound conceptual understanding.

Palabras llave : historical reconstruction; covalent bond; Turkish and U.S.A. general chemistry textbooks.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons