SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 suppl.2Algunas características clave de los modelos científicos relevantes para la educación química índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

NIAZ, Mansoor. Philosophy of Chemistry or history and philosophy of science as a guide to understanding the development of chemistry. Educ. quím [online]. 2012, vol.23, suppl.2, pp.244-247. ISSN 0187-893X.

Given the interest of the scientific community in understanding the development of chemistry within a historical context, this editorial presents a brief summary of some episodes that can help us to understand the epistemological origin of our discipline. A revision of the literature shows that we are faced with alternatives or perhaps dilemma: How did chemistry develop? An answer to this question can help our role as teachers in a more effective manner.

Palabras llave : development of chemistry; philosophy of chemistry; history and philosophy of science.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons