SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número3Diseño de hojas de cálculo como herramientas para el aprendizaje del equilibrio ácido-base: uso de la barra de desplazamientoAbordaje de la química del carbono en un curso introductorio y masivo de Química General índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

MARTINEZ, Ana; VALDES, Jesús; TALANQUER, Vicente  y  CHAMIZO, José Antonio. Structure of Matter: Knowing vs. Thinking. Educ. quím [online]. 2012, vol.23, n.3, pp.361-369. ISSN 0187-893X.

This paper describes an alternative approach to the teaching of topics related to atomic and molecular structure of matter at the college level. Traditional chemistry courses in this area focus on describing what we know about the basic characteristics and properties of atoms and molecules. We claim that a better educational approach would be to teach students how to think using submicroscopic models of matter to solve relevant problems. A concrete example of the proposed curricular approach is presented in the paper.

Palabras llave : atomic structure; molecular structure; models; modeling; reasoning; structure of matter; teaching.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons