SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número2La teoría cinética molecular y el aprendizaje de la QuímicaAporte de la química verde a la construcción de una ciencia socialmente responsable índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

ORTOLANI, Adriana; FALICOFF, Claudia; DOMINGUEZ CASTINEIRAS, José Manuel  y  ODETTI, Héctor. Implementation of a teaching proposal on the subject Solutions in the secondary school: A case study. Educ. quím [online]. 2012, vol.23, n.2, pp.212-221. ISSN 0187-893X.

A research group was formed by researchers of University of Santiago de Compostela (Spain), National University of Litoral and secondary school teachers (Santa Fe-Argentina). In this context, the effect of an instruction proposal on student learning, and how it affects teaching practices were investigated. The obtained results are exposed, related to student learning and in relation with the opinions, criteria and decision making of the teacher who applied the teaching sequence for the topic of solutions in one secondary school classroom.

Palabras llave : secondary school; chemistry teaching; teaching sequence; teaching practice; thinking schemes.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons