SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número2Dilemas en el diseño de rúbricas para evaluar profesores-estudiantes en formación: Historias de un proceso de diseño y evaluación en el contexto de la enseñanza de la biologíaLos programas de evaluación docente en el Colegio Madrid índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

QUINTANILLA, Mario; MERINO, Cristian  y  CUELLAR, Luigi. Discourse analysis of practicing chemistry teachers and its contribution to the assessment of scientific thinking competences: A case study in Chile. Educ. quím [online]. 2012, vol.23, n.2, pp.188-191. ISSN 0187-893X.

Under Fondecyt 1095149 project, the Teaching Reflection Workshop (TRD) on "Science communication in the classroom and promotion of Scientific Thinking Skills" (CPC) was designed and conducted with four chemistry teachers of Middle School. During the workshop, the teachers designed and planned teaching and learning sequences (SEA) for the chemical bond, emphasizing argumentation and explanation. The speeches of one of the two teachers who participated in the activity following the methodological guidelines by Boulter (2000) are characterized and analyzed in this paper. The results indicate that the use of different systemic patterns allows us to study the discourses that emerge in chemistry class and are means for explaining the world.

Palabras llave : evaluation; scientific thinking competences.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons