SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número3La incomprendida electronegatividad (trilogía): III. Comprendiendo a la electronegatividad¿Qué tan verde es un experimento? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

DE QUADROS, Ana Luiza et al. The knowledge of chemistry in secondary education: difficulties from the teachers' viewpoint. Educ. quím [online]. 2011, vol.22, n.3, pp.232-239. ISSN 0187-893X.

The present work sought to investigate the chemistry content that high school Brazilian teachers find difficult to work with in the classroom, the strategies, and the pedagogical resources they use to teach such content, and how students view this content. The interviews with 79 chemistry teachers from Minas Gerais State of high schools revealed an overemphasis on calculations to the detriment of content comprehension.

Palabras llave : chemistry teaching; high school; teacher's difficulties; chemistry content.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons