SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.48 número189La misión de la universidad en el siglo XXI: comprender su origen para proyectar su futuroLa evaluación y acreditación de la educación profesional en México: ¿la legitimación y competitividad como fin de la universidad? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

SANTOS, Guillermo  y  TIRADO, Felipe. Transforming higher education: designs analysis for collaborative construction of knowledge. Rev. educ. sup [online]. 2019, vol.48, n.189, pp.21-53.  Epub 24-Dic-2019. ISSN 0185-2760.

In this paper we analyze the processes and results of an educational design that uses conceptual maps, collaboration protocols and peer evaluation for the preparation of a written work. Differences in performance are reported in different metrics, analyzed at the individual team and group level. From the findings, suggestions are made and guidelines are proposed to improve the educational design used.

Palabras llave : Online Education; Educational Design; Collaborative Learning; Scripts of Collaboration; Co-Evaluation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )