SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 número164Las competencias como referentes curriculares: el proceso de traducción de lo laboral a la formación en las Universidades Tecnológicas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

MIRANDA, Alejandro  y  TIRADO, Felipe. Las nuevas universidades: El fenómeno de comunidades de aprendizaje en línea. Rev. educ. sup [online]. 2012, vol.41, n.164, pp.9-33. ISSN 0185-2760.

The paper observes and analyzes the moderated activity of a virtual learning community, which has operated since 2005, mainly through an annual meeting called Education and Free Software (EduSoL). We try to understand the emergent phenomena of expansive learning through collaboration, to help better understand and develop virtual learning communities. We conducted this study within the framework of an activity system based on the Cultural-Historical Activity Theory, using data mining and graphic visualization strategies.

Palabras llave : Learning communities; Activity theory; Knowledge construction; Collaboration; Expansive learning; Data mining.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons