SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 número162Diferencias salariales en México: una perspectiva de educación y actividad económica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

FERNANDEZ BATANERO, José María. Capacidades y competencias docentes para la inclusión del alumnado en la educación superior. Rev. educ. sup [online]. 2012, vol.41, n.162, pp.9-24. ISSN 0185-2760.

This theoretical paper stresses the importance of addressing diversity in the European Area for Higher Education (EAHE) in order to identify teaching capabilities related to dealing with diversity, that help to include all students. The EAHE entails a wide range of modifications at all levels (teacher, student, methodology, evaluation, teaching guidelines…) The capabilities required in teachers are thus presented, developed and synthesized, they are those aimed at fostering the inclusion of all students in a higher education domain which creates opportunities for integration and social transformation.

Palabras llave : Dealing with diversity; Inclusion; Teaching capabilities; European Area for Higher Education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons