SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número122Políticas públicas para la educación superior: la implementación de la evaluación en Brasil y MéxicoTesis de posgrado en educación en el estado de Morelos: Temas y ámbitos de estudio índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Perfiles educativos

versión impresa ISSN 0185-2698

Resumen

HERNANDEZ ROJAS, Gerardo. The constructivisms and their implications on education. Perfiles educativos [online]. 2008, vol.30, n.122, pp.38-77. ISSN 0185-2698.

Within the constructisvist trend in psychology and in educational psychology the author analyzes seven constructivist proposals and their educational feasibility. After a brief introduction to each trend, focusing on the main elements of its constructive explanation, each of them is discussed with regard to its epistemological and ontologicalperspectives; then the author characterizes its main implications and contributions to education. The comparison makes possible to draw up common views and differences between the constructivist position and to suggest some criteria for their classification.

Palabras llave : Constructivism; Constructivist perspective; Cognitive and social constructivisms; Education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons