SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 número2Propuesta metodológica para el análisis de las identidades políticasConsideraciones geoestratégicas de la integración europea y sudamericana: una confirmación de supuestos neorrealistas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Polis

versión On-line ISSN 2594-0686versión impresa ISSN 1870-2333

Resumen

GARCIA BEAUDOUX, Virginia  y  D´ADAMO, Orlando. Political communication and electoral campaigns. Analysis of the political television spots as a communicational tool. Polis [online]. 2006, vol.2, n.2, pp.81-111. ISSN 2594-0686.

This paper analyzes the main features of political communication aimed to persuade voters in the context of a presidential campaign, via a specific mass media such as television, and by means of a particular communication tool which production is completely controlled by political parties and candidates: the political spot. Their characteristics and prevailing contents are discussed. Spots of the presidential campaign 2003 in Argentina are used as examples.

Palabras llave : political communication; political spot; electoral campaign.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )