SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número69Certificación de la competencia TIC del profesorado universitario: Diseño y validación de un instrumentoConcepciones de estudiantes de profesorado de educación primaria sobre la naturaleza de la ciencia: Una evaluación diagnóstica a partir de reflexiones en equipo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

VILLALOBOS DELGADO, Violeta; AVILA PALET, José Enrique  y  OLIVARES O., Silvia Lizett. Problem-based Learning in Chemistry and Critical Thinking in Secondary School. RMIE [online]. 2016, vol.21, n.69, pp.557-581. ISSN 1405-6666.

The objective of this study was to determine if problem-based learning in secondary school chemistry favors the development of critical thinking. A mixed method with a quasi-experimental design was used with a experimental group and a control group. The instruments were the critical thinking section of the Individual Generic Skills Test, and a semi-structured focus interview on critical thinking. The results indicated that such a methodology promotes the skills of evaluation and self-regulation.

Palabras llave : teaching strategies; basic education; science teaching; self-regulation; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )