SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número2Trabajo colaborativo entre docentes e investigadores en Didáctica de la Matemática: de la reflexión sobre las prácticas a la elaboración de ejes de análisis para la enseñanzaDesarrollo del sentido estructural en alumnos universitarios mediante el uso de la Teoría de la Variación en el manejo de expresiones algebraicas racionales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación matemática

versión On-line ISSN 2448-8089versión impresa ISSN 0187-8298

Resumen

RUIZ-OLARRIA, Alicia; BOSCH CASABO, Marianna  y  GASCON PEREZ, Josep. Construction of a praxeology for teaching in the teacher training institution. Educ. mat. [online]. 2019, vol.31, n.2, pp.132-160.  Epub 15-Jun-2020. ISSN 2448-8089.  https://doi.org/10.24844/em3102.06.

We present a methodology for the reconstruction of a mathematical praxeology for teaching based on study and research paths for teacher education. This methodology is illustrated through the construction of a praxeology for teaching that emerges as an answer to the generating question: “How to organize the teaching of about elementary functional modeling at lower secondary school (12-16 years old) and what role can be assigned to proportionality in this organization?” The experimentation took place in the Master for secondary school teacher education.

Palabras llave : SRP; ATD; praxeologie; mathematical modeling; teacher training in mathematics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )