SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número3Evaluar para aprender: hacer más compleja la tarea a los alumnosLa enseñanza de las matemáticas con el enfoque de la Teoría de Comunidades de Práctica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación matemática

versión On-line ISSN 2448-8089versión impresa ISSN 0187-8298

Resumen

FERNANDEZ-GAGO, Joaquín; CARRILLO YANEZ, José  y  CONDE FERNANDEZ, Silvia María. A case-study for analyzing how the teachers help in mathematical problem solving. Educ. mat. [online]. 2018, vol.30, n.3, pp.247-276.  Epub 07-Feb-2022. ISSN 2448-8089.  https://doi.org/10.24844/em3003.10.

Some investigations point out that, besides beliefs on mathematics and on mathematics teaching and learning, other dimensions’ influence teachers’ performance. Amongst these dimensions, we place the ideas of help, difficulty and communication, which is used with the students. One class by Silvia (a secondary teacher) is analyzed in detail in order to know how she performs against these dimensions. For this analysis we use the full transcription of the class. This study allows us to outline some styles in teaching of Spanish teachers depending on the studied dimensions. We also established hypothesis of possible inconsistencies in the performance of Silvia.

Palabras llave : help; communication; problem solving; case study.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )