SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número3Desarrollo de conocimientos estadísticos en futuros profesores de educación primaria a través de un proyecto de análisis de datos: posibilidades y limitacionesEstrategias de cálculo mental para sumas y restas desarrolladas por estudiantes de secundaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación matemática

versión On-line ISSN 2448-8089versión impresa ISSN 0187-8298

Resumen

CORTINA MORFIN, José Luis  y  PENA JIMENEZ, Jesica. Numerical notions of Mexican kindergarten pupils. Educ. mat. [online]. 2018, vol.30, n.3, pp.101-121.  Epub 07-Feb-2022. ISSN 2448-8089.  https://doi.org/10.24844/em3003.05.

We analyze a study in which the numerical skills of a class of Mexican kindergarten students were assessed (N=22). They were the children of families living in poverty. Findings show that almost all the children were lagging behind, when considering the mathematical learning goals for kindergarten in the Mexican curriculum. We discuss the implications of our findings for the definition of a pedagogical agenda that could effectively support the mathematical development of children like those that participated in the study, and how this agenda would differ from the current curriculum.

Palabras llave : Kindergarten; Mathematical Development; Numeration.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )