SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número1Problemas de estructura multiplicativa: Evolución de niveles de éxito y estrategias en estudiantes de 6 a 12 añosLa enseñanza de las matemáticas más allá de los salones de clase. Análisis de actividades laborales urbanas y rurales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación matemática

versión On-line ISSN 2448-8089versión impresa ISSN 0187-8298

Resumen

BARALLOBRES, Gustavo. Different interpretations of mathematics learning difficulties. Educ. mat. [online]. 2016, vol.28, n.1, pp.39-68.  Epub 08-Abr-2022. ISSN 2448-8089.  https://doi.org/10.24844/em2801.02.

This article, based on the discussion of some examples, proposes a reflexion on the way cognitive sciences and mathematics didactics addresses the issues related to learning difficulties in mathematics, trying to highlight the theoretical conceptions underlying the analysis as well as certain reasons why these conceptions are considered fundamental for it.

Palabras llave : Learning Difficulties; Mathematics; Cognitive Psychology; Interactionism; Mathematics Didactics.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )